היתרונות והחסרונות של מימון מבוזר: מדריך מקיף למימון המונים בקוד פתוח
מימון המונים בקוד פתוח הופך להיות דרך פופולרית יותר ויותר לממן פרויקטים וסטארטאפים. עם מימון מבוזר, אנשים וארגונים יכולים לגייס כסף מבלי להסתמך על מוסדות בנקאיים מסורתיים או על משקיעי הון סיכון. לסוג זה של מימון יש יתרונות וחסרונות, ולכן חשוב להבין אותם לפני שמחליטים אם זו האפשרות הנכונה עבור הפרויקט או הסטארטאפ שלכם. במדריך המקיף הזה, נחקור את היתרונות והחסרונות של מימון מבוזר ונספק טיפים שימושיים להפקת המרב מסוג זה של מימון המונים. יתרונות וחסרונות של מימון המונים למימון המונים יש גם יתרונות וגם חסרונות. בואו נסתכל על כמה מההטבות, מי צפוי להפיק תועלת משימוש במימון המונים, ואת המגבלות הקשורות לצורת מימון זו. יתרונות של מימון המונים: מימון המונים מציע יתרונות רבים הן לתומכים והן ליוצרי הפרויקט. התומכים יכולים לתמוך בפרויקטים או ברעיונות האהובים עליהם מבלי להשקיע בהם כלכלית פשוט על ידי קניית מוצר או תרומה. עבור יוצרים, מימון המונים מאפשר להם להגיע למספר רב של אנשים שרוצים להיות חלק מהחזון שלהם – זה מועיל במיוחד עבור פרויקטים שעשויים נראה שאפתני בהתחלה. מהם הסוגים השונים של קמפיינים למימון המונים?
א) סוגים שונים של קמפיינים למימון המונים כוללים: -מימון המונים מבוסס פרויקטים -מימון המונים מבוסס אירועים
ב) במימון המונים מבוסס פרויקטים, הקמפיין נועד לגייס כסף לפרויקט מסוים שכבר התחילו.
ג) במימון המונים מבוסס אירועים, הקמפיין נוצר רק כדי לגייס כספים לאירוע שיתרחש בעתיד.
מהו מימון מבוזר וכיצד הוא עובד?
פיננסים מבוזרים (DeFi) הוא מונח המשמש לתיאור השימוש בטכנולוגיית בלוקצ'יין, חוזים חכמים ואסימונים דיגיטליים כדי להקל על עסקאות פיננסיות. זוהי דרך עבור אנשים, עסקים וארגונים לגשת לשירותים פיננסיים מבלי להסתמך על מוסדות בנקאיים מסורתיים. DeFi פתחה אפשרויות חדשות לגיוס כספים, מימון המונים בקוד פתוח, מימון אסימונים וגיוס כספים במטבעות קריפטוגרפיים. מאמר זה ידון במה זה מימון מבוזר וכיצד הוא פועל. . מה זה DeFi? פיננסים מבוזרים (DeFi) הוא מונח המשמש לתיאור השימוש בטכנולוגיית בלוקצ'יין, חוזים חכמים ואסימונים דיגיטליים כדי להקל על עסקאות פיננסיות. זוהי דרך עבור אנשים, עסקים וארגונים לגשת לשירותים פיננסיים מבלי להסתמך על מוסדות בנקאיים מסורתיים. DeFi פתחה אפשרויות חדשות לגיוס כספים, מימון המונים בקוד פתוח, מימון אסימון וגיוס כספים במטבעות קריפטוגרפיים. מאמר זה ידון במה זה מימון מבוזר וכיצד הוא פועל. . פיננסים מבוזרים DeFi הוא המונח לשוק פיננסי מבוזר המאפשר לכל אחד ליצור, לנהל ולהשקיע בנכסים דיגיטליים. דרך גיוס כספים חדשה זו משנה את הפיננסים המסורתיים, כאשר סטארט-אפים כמו Robinhood, Circle ו-Coinbase הופכים את ההשקעה לנגישה יותר. להלן כמה דוגמאות לפלטפורמות DeFi: MakerDAO יוצר מטבעות יציבים ב-Ethereum blockchain. אסימוני ה-Dai של MakerDAO צמודים לדולר, כך שאנשים יכולים להעלות עליהם ספקולציות כאילו היו דולר אמריקאי שמלווים נזילות לשוקי הקריפטו. יוצר stablecoins ב-Ethereum blockchain. אסימוני ה-Dai של MakerDAO צמודים לדולר, כך שאנשים יכולים להעלות עליהם ספקולציות כאילו היו דולר אמריקאי שמלווים נזילות לשוקי הקריפטו. Dharma היא פלטפורמה הנשענת על שימוש ב"ממסרי נתונים". ממסר נתונים הוא ישות הפועלת כגשר בין בלוקצ'יין ושירותים כמו אפליקציות או אתרים על ידי מתן מידע ומטא נתונים על עסקאות. המשתמשים בשירותים אלו אינם צריכים לתת אמון באף גורם מרוכז על מנת שההודעות שלהם יגיעו ליעדם, אלא לסמוך זה על זה באמצעות רשת מאובטחת. היא פלטפורמה ש מאפשר למשתמשים לשלוח הודעות ולאחסן אותן, מה שהופך אותו לשירות מבוסס ענן מבוזר. המקבילה לשירות זה היא פלטפורמת ההודעות iMessage, המאפשרת למשתמשים לשלוח הודעות ולאחסן אותן ב-iCloud.
היתרונות של מימון מבוזר עבור פרויקטים בקוד פתוח
מימון מבוזר הופך יותר ויותר פופולרי כדרך לממן פרויקטים בקוד פתוח. על ידי מינוף רשתות מבוזרות, מפתחים יכולים לקבל כסף בחינם כדי לעזור להם לפתח את הפרויקטים שלהם. זה עוזר להם לא רק לממן את הפרויקטים שלהם אלא גם לבנות קהילות חזקות סביבם. מימון מבוזר מאפשר למפתחים לנצל מאגר עולמי של משאבים, ומאפשר להם לגשת לכספים מכל מקום בעולם מבלי להסתמך על מקורות מימון מסורתיים. זה מקל על מפתחים להשיק את הפרויקטים שלהם ונותן להם את החופש שהם צריכים כדי לבנות משהו חדשני ומשפיע באמת. לכל הפרויקטים המוגשים לפלטפורמת מימון מבוזרת יש הזדמנות להצבעה על ידי הקהילה ולקבל מימון. נכון ל-2 במאי 2018, הפרויקט הממומן ביותר היה "רשת סטטוס". הפרויקט קיבל מימון של למעלה מ-2.8 מיליון דולר וכיום יש לו אספקת אסימונים בסך 5.7 מיליון דולר. הרשת השנייה במימון היא "MetaMask", שיש לה אספקה של 1,943,000 $ בסך הכל עם 771 תורמים שעזרו במימון הפרויקט הזה. שני הפרויקטים הללו הוכיחו שאפשר לפרויקטים להצליח באמצעות רשתות מבוזרות בגלל שהם לא נשלט על ידי גורם אחד. #5 לחשמל.אסיה Electrify.Asia היא פלטפורמה שבה צרכנים יכולים לרכוש חשמל מספקי האנרגיה בדרום מזרח אסיה, תוך בניית מפעל סולארי משלהם כדי למכור חשמל בחזרה לשוק. הפרויקט נוסד ב-2017 ומאז גייס מטבעות קריפטוגרפיים בשווי 1,000,000 דולר ממשקיעים שמחפשים דרך חדשה להשקיע בפרויקטים של אנרגיה מתחדשת וכן לתת לצרכנים אפשרויות נוספות לרכישת חשמל. מחיר יחידת החברה בדרך כלל זול יותר ממוצרים אחרים הקיימים כיום בשוק והוא מגיע גם עם הטבות אטרקטיביות כמו חינם התקנה ושירות לקוחות 24/7. 7. Green Mountain Power Green Mountain Power היא ספקית חשמל מתחדשת המוכרת בהובלתה בהבאת אנרגיה נקייה לוורמונט, המדינה בעלת הריכוז הגבוה ביותר לנפש של שימוש באנרגיה מתחדשת במדינה. התעריפים שלה נמוכים במידה רבה מאלה של מתחרותיה כמו גם במדינות רבות אחרות, מה שמשתווה לחיסכון לצרכנים. הוא גם מציע תוכנית סולארית אופציונלית המאפשרת לצרכנים לקבל עד 2,500 דולר הנחה מהחשבונות שלהם במשך חמש שנים באמצעות שילוב של זיכויים לרכישה סולארית ותשלומים במזומן.
בחינת הסוגים השונים של פלטפורמות מימון מבוזרות
פלטפורמות מימון מבוזרות (DFPs) הופכות פופולריות יותר ויותר בעולם הפיננסי. פלטפורמות אלו מציעות דרך חדשה למימון המונים ומאפשרות למשתמשים להשקיע בפרויקטים ללא צורך ברשות ריכוזית או מתווך של צד שלישי. הם פועלים באמצעות מערכת קונצנזוס מבוזרת, המאפשרת להם להישאר בטוחים ושקופים. בנוסף, גם פלטפורמות מימון המונים מבוססות בלוקצ'יין צוברות אחיזה בשל תכונות האבטחה והפרטיות המוגברות שלהן. במאמר זה, נבחן את הסוגים השונים של DFPs הזמינים ונדון במקרים השימוש בהם. פלטפורמות מימון המונים פלטפורמות מימון המונים הן סוג של DFP המאפשר למשתמשים להשקיע ולממן פרויקטים. אתרי מימון המונים קיימים באינטרנט, כמו Kickstarter, GoFundMe ו-Indiegogo, אבל הם לא הפלטפורמה היחידה בהקשר זה. יש גם אפליקציות מימון המונים זמינות שניתן להוריד לסמארטפונים או טאבלטים. אפליקציות אלו מאפשרות למשתמשים לבצע תרומות והשקעות למי שזקוק להן עבור הפרויקטים שלהם. בנוסף, אפליקציות אלו עשויות להציע הזדמנויות השקעה גם לחברות אחרות או לסטארט-אפים. פלטפורמת מימון ההמונים הטובה ביותר היא זו שמציעה תשואות נהדרות עם מינימום סיכונים; זה עוזר לסטארטאפ לגייס כספים מאנשים ולבנות סביבו קהילה חזקה. הדבר החשוב ביותר עבורי הוא שהשירות קיבל ביקורות טובות מהמשתמשים שלו, אז הוא חייב להיות אמין. לפלטפורמת מימון ההמונים הטובה ביותר יש גם ערובה לא להונאות למשקיעים שלהם, מכיוון שאלו הם בין גורמים מרכזיים אחרים שהופכים את הפלטפורמה לאמינה.
כיצד להקים קמפיין מימון מבוזר משלך?
האם אתה מחפש דרך חדשה לגייס כספים לעסק שלך? מימון המונים הופך לאופציה פופולרית יותר ויותר עבור יזמים וסטארטאפים. בעזרת מימון המונים, אתה יכול בקלות להקים קמפיין משלך ולהשיק הצעת מטבעות ראשונית או ליצור אירוע מכירת אסימון קריפטו.
במאמר זה, נדון כיצד להקים קמפיין מימון המונים משלך ולוודא שהוא מצליח. נעסוק בנושאים כמו בחירת הפלטפורמה הנכונה, הגדרת תגמולים, יצירת תוכן משכנע ושיווק מסע הפרסום שלך. על ידי ביצוע השלבים האלה, אתה יכול להבטיח שקמפיין מימון ההמונים שלך יצליח ויעזור לך להגיע ליעדים שלך. . שלב 1: בחר פלטפורמה הצעד הראשון בתחילת מסע הפרסום שלך הוא להחליט באיזו פלטפורמה תשתמש. ישנן פלטפורמות רבות בהן תוכלו להשתמש, אך הדרכים הנפוצות ביותר להתחיל מימון המונים הן באמצעות קיקסטארטר ואינדיגוגו. תצטרך לחקור את הדרישות של כל פלטפורמה כדי להבטיח שאתה זכאי ושתוכל להשתמש בה. שלב 2: בחר מטרה השלב הבא בתהליך הוא לבחור עבור מה יעיד קמפיין מימון ההמונים שלך. זה כולל את סוג המוצר או השירות שתציע, בין אם זה צדקה או מטרה חברתית, כמה כסף אתה צריך, ולאן הכסף ילך אם יצליח. דוגמא: אני צריך לגייס 10,000 דולר לפרויקט במדגסקר. – אני רוצה ליצור מוצר שעוזר לאנשים עם כאב כרוני. כל פלטפורמה לפני השקת מסע הפרסום שלך. חשוב שתוודא שהגשת בקשה למסע הפרסום שלך בכל שירות אינה מתנגשת עם אף אחד מהכללים שלו. לדוגמה, אם פלטפורמה אחת דורשת סוג מסוים של מבנה חברה או מיתוג, ייתכן שאחרת לא תאפשר לחברות הקשורות לאלכוהול או למוצרי טבק. ודא כי השירותים הם תמיד נקיים, המוצרים שלך תמיד באיכות גבוהה, ויש לך צוות שירות לקוחות אמין לפני הפרסום. לאחר יצירת תוכנית שיווק והחלטה על הפלטפורמה, חשוב להבין את העיצוב של אותה פלטפורמה. זה יהיה הכרחי כדי שתוכל ליצור דף קמפיין מימון המונים אטרקטיבי. זה לא נדיר שקמפיינים הופכים לוויראליים רק בגלל שיש להם עיצוב מגניב או עם תמונות או סרטונים מצחיקים של אנשים שלובשים את המוצר שלך. השלב הבא בתהליך יצירת קמפיין פרסומי הוא מחקר. אתה צריך לברר מה גורם לאנשים לרצות לתרום כסף ומה הצרכים שלהם כדי לעשות זאת . חשוב לברר האם המוצר שלכם הוא משהו שאנשים צריכים ואם כן, מה אנשים רוצים לקבל בתמורה לכספם. חקירת הצרכים של אנשים היא חיונית כי אתה צריך לדעת מה הם רוצים כדי להציג בפניהם הצעה מושכת. לדוגמה, קמפיין שרוצה כסף לילדים עשוי לכלול תרומה שבה האדם תורם 10 דולר ומקבל ספר ילדים. זה מושך יותר מסתם לתת למישהו תרומה של $10 ללא כל תמריץ או לבקש ממנו שום דבר בתמורה. חשוב לא רק לקבוע את הצרכים של הקהל שלך.
שימוש ב-Tokenomics בקמפיין המימון המבוזר שלך כדי למקסם את ההחזרים
Tokenomics היא חלק חשוב בכל קמפיין מימון המונים. זהו המודל לכלכלת אסימונים שעוזר לעצב את המבנה הפיננסי של טוקנים במימון המונים ולמקסם את התשואה.
Tokenomics כרוכה בהבנה כיצד אסימונים מופצים, כיצד הם משמשים וכיצד ניתן להחליף אותם. זה כולל גם יצירת תמריצים למשתמשים להשתמש באסימונים ויצירת מערכת הוגנת שבה כל אחד מקבל החזר הוגן על ההשקעה שלו.
על ידי שימוש בטוקונומיקה בקמפיין מימון ההמונים שלך, תוכל ליצור מערכת יעילה שתבטיח שהמשקיעים יקבלו תשואה מקסימלית ובמקביל לוודא שכל המעורבים בפרויקט מרוויחים מכך.
אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא במטבע זה או אחר ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בו. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.